SERVISNÍ PODMÍNKY

společnosti Pelias Europa s.r.o.
IČ: 04222431
Archeologická 2636/3
Stodůlky (Praha 13)
155 00 Praha
(dále jen „zhotovitel“)


1. Obecná ustanovení

1.1. Tyto Servisní podmínky (dále jen „SP“) společnosti Pelias Europa s.r.o. (dále jen „zhotovitel“) se týkají všech servisních smluv (dále jen „Smlouva“), na jejichž základě zhotovitel poskytuje objednateli servisní službu, a jsou jejich nedílnou součástí. Pakliže uzavřená servisní smlouva obsahuje úpravu odlišnou od úpravy uvedené v SP, má úprava v servisní smlouvě přednost před SP.

SP jsou dostupné na webových stránkách www.express-servis-budejovice.cz. Součástí Smlouvy jsou SP platné k datu přijetí zakázky zhotovitelem.

Servisní službou ve smyslu těchto SP se rozumí:
a) opravy dílů, strojů a zařízení (včetně záručních),
b) úpravy dílů, strojů a zařízení,
c) údržba strojů a zařízení,
d) montáž strojů a zařízení,
e) expertní služby.

  • Za opravu se považuje činnost, kterou se zejména odstraňují vady věci.
  • Za úpravu se považuje změna vlastností nebo povrchu věci.
  • Expertní službou se rozumí provádění analýzy a diagnostiky strojů, zařízení, materiálů a dílů.

Pakliže objednatel servisní službu nespecifikuje, má se za to, že předmětem servisní služby je obnova činnosti stroje či zařízení v rozsahu dle uvážení zhotovitele.

1.1. Servisní podmínky jsou nedílnou součástí Smlouvy o dílo (dále jen „Smlouvy“) mezi objednatelem a zhotovitelem uzavřené ve smyslu Občanského zákoníku č. 89/2012 Sb.
1.2. Smlouvu lze uzavřít písemně nebo ústně. Písemnou Smlouvou se rozumí zhotovitelem podepsaný doklad o přijetí zařízení k provedení servisního zásahu („Předávací protokol ke smlouvě o dílo“).

1.3. Za návrh na uzavření ústní Smlouvy se považuje předání zařízení třetí osobě k přepravě za účelem provedení servisního zásahu zhotovitelem dle čl. 7.1 těchto podmínek. Smlouva je uzavřena okamžikem fyzického přijetí zařízení zhotovitelem k provedení servisního zásahu. Za předání zařízení třetí osobě k přepravě se rozumí zejména zaslání zařízení k opravě prostřednictvím přepravní služby nebo držitele poštovní licence, kde objednatel vyjadřuje svou vůli k uzavření Smlouvy průvodním dopisem, zaslaným společně se zařízením určeným k provedení servisního zásahu, v němž o servisní zásah písemně žádá. Podpis Smlouvy na straně objednatele nahrazuje podpis objednatele v průvodním dopise přiloženém k zaslanému zařízení.

1.4. V případě, že je zařízení předáno osobně objednatelem zhotoviteli k provedení servisního zásahu/opravě, platí, že objednatel plně a bez výhrad akceptuje tyto Servisní podmínky a je s nimi obeznámen.

1.5. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Vztahy neupravené servisními podmínkami se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.).

1.6. Dostane-li se některý článek Smlouvy nebo Servisních podmínek zhotovitele vlivem novelizací právních předpisů anebo přijetím nových právních předpisů do rozporu s právním řádem České republiky, pak je platnost příslušného článku ovlivněna aktuálním zněním právního předpisu a v rozsahu neplatnosti příslušného ustanovení má přednost znění aktuálního právního předpisu před Smlouvou a těmito SP. Zneplatnění části Smlouvy dle tohoto bodu nemá vliv na platnost zbývajících bodů Smlouvy a Servisních podmínek.

1.7. Vodotěsnost zařízení
Objednatel bere na vědomí, že jakýkoli servisní zásah může ovlivnit voděodolnost a prachuvzdornost zařízení, pokud bylo výrobcem deklarováno jako voděodolné (např. IP67, IP68). Servisní zásah nemůže zajistit obnovení původní voděodolnosti zařízení. Zhotovitel neodpovídá za jakékoliv poškození způsobené vniknutím kapaliny do zařízení po provedeném servisním zásahu.


2. Cena za zakázku

Cena může být určena předem, tj. určitě, nebo stanoven způsob určení (dále odhadem). Nebude-li cena ujednána, platí cena obvyklá.

2.1. Součástí Smlouvy je limitní cena zakázky, vycházející z předpokládané časové a materiálové náročnosti zakázky, uvedená ve Smlouvě.

2.2. Není-li možné dopředu v okamžiku uzavření Smlouvy limitní cenu stanovit, pak se má za to, že limitní cena zakázky je stanovena jako předběžná cena v minimální výši 545 Kč vč. DPH, respektive 600 Kč vč. DPH u vytopeného zařízení (dále jen „minimální cena“ nebo „minimální limitní cena“). Ohledně ceny platí ustanovení § 2610–2614 a § 2586 odst. 2 občanského zákoníku.

2.3. Minimální cena není stanovena na základě odborné diagnostiky požadovaného servisního zásahu technikem, proto si zhotovitel vyhrazuje právo stanovit po provedení odborné diagnostiky minimální limitní cenu zakázky novou, která bude odpovídat zjištěnému rozsahu závad a předpokládanému rozsahu prací a materiálu potřebných k realizaci servisního zásahu. Překročí-li nově stanovená minimální cena předběžnou cenu o více než 10 %, pak zhotovitel práci na zakázce přeruší a ústně nebo písemně objednatele na nutnost překročení minimální ceny upozorní. V práci na zakázce bude zhotovitel pokračovat, jakmile objednatel projeví souhlas s novou minimální cenou. Pokud objednatel nebude souhlasit s nově stanovenou minimální cenou, je povinen zhotoviteli zaplatit částku připadající na dosud provedené práce, minimálně však 545 Kč vč. DPH, respektive 895 Kč vč. DPH u vytopeného zařízení (uvedená částka odpovídá nákladům na diagnostiku příčin závady a zhotovení cenové nabídky). Pokud nově stanovená minimální cena nepřekročí předběžnou cenu o více než 10 %, zavazuje se objednatel uhradit takto nově stanovenou minimální cenu, přičemž platí, že s takto nově stanovenou minimální cenou souhlasí, aniž by jej bylo nutno vyrozumívat o nově určené minimální ceně. V takovém případě postačí vyrozumět objednatele o nově stanovené minimální ceně v rámci konečného vyúčtování za provedené práce (provedený servisní zásah).

2.4. Objednatel je povinen zaplatit zhotoviteli za provedenou servisní službu vyúčtovanou částku, a to i ve smyslu čl. 2.3 (tj. nepřesáhne-li naposledy sjednanou cenu o více než 10 %) a 2.5.

2.5. Zhotovitel si vyhrazuje právo v průběhu realizace zakázky sjednanou minimální cenu i vícekrát změnit, dojde-li v procesu diagnostiky a realizace zakázky ke zjištění dříve neznámých skutečností, které mají vliv na cenu zakázky. Vždy si však zhotovitel vyžádá ústně nebo písemně souhlas se změnou minimální ceny na straně objednatele.

2.6. Jestliže bude objednatel ještě před odsouhlasením ceny zakázky požadovat po zhotoviteli sdělení výčtu prací a materiálu, který povede k opravě zařízení, pak se jedná o požadavek na dodání produktu „diagnostika“, zhotovitelem poskytovaného za úplatu. Cena produktu „diagnostika“ je 545 Kč vč. DPH. Cena produktu „diagnostika vytopeného zařízení“ je 600 Kč vč. DPH. Tato cena bude objednateli, který si produkt vyžádal, účtována pouze v případě následného odmítnutí realizace zakázky, jelikož diagnostika příčin závady a zhotovení cenové nabídky je výsledkem časově i odborně náročné práce technika a dalších pracovníků zhotovitele.

2.6.1. Zhotovitel může před provedením servisního díla požadovat uhrazení zálohy až do výše 100 % ceny servisní služby. V takovém případě je úhrada zálohy podmínkou dodání servisní služby. Uhrazená záloha bude odečtena od konečné ceny zakázky.

2.6.1.1. V případě prodlení objednatele s úhradou ceny za servisní služby je zhotovitel oprávněn účtovat zákonný úrok z prodlení dle platných právních předpisů.

2.6.1.2. Termín dokončení servisních služeb je předběžný a je dohodnut před uzavřením smlouvy. V případě nemožnosti dokončit servisní dílo v uvedeném termínu je zhotovitel povinen o tomto informovat objednatele. Po dokončení servisní služby je objednatel zpravidla informován zhotovitelem prostřednictvím SMS či e‑mailové zprávy.

2.6.1.3. Zhotovitel si vyhrazuje právo na prodloužení termínu opravy o nezbytně nutnou dobu v případě nutnosti objednání a následné dodávky náhradního dílu od výrobce nebo jeho distributora, pokud není tento díl skladem.

2.7. Před dokončením opravy zařízení může objednatel od Smlouvy odstoupit (tj. objednávku zrušit) v těchto případech:

2.7.1. Když zhotovitel sdělí objednateli písemně nebo ústně svůj záměr zvýšit cenu opravy či údržby a objednatel s touto cenou nesouhlasí. V takovém případě je však objednatel povinen uhradit zhotoviteli již provedenou práci a vzniklé náklady podle původně dohodnuté ceny, bez ohledu na to, zda měl objednatel z částečného provedení opravy prospěch. Tímto ujednáním není dotčena platnost čl. 2.3 těchto podmínek.

2.7.2. Až do dokončení opravy či údržby může objednatel od Smlouvy odstoupit (zrušit objednávku) i bez jakéhokoli důvodu, avšak v takovém případě je povinen zaplatit zhotoviteli částku, která připadá na již vykonané práce a objednaný či dodaný materiál. Zároveň má zhotovitel právo na objednateli požadovat náhradu účelně vynaložených nákladů souvisejících s odstoupením od Smlouvy (např. doprava materiálu, odstupné subdodavatelům apod.).

2.7.3. Nepodaří-li se zhotoviteli provést objednaný servisní zásah/opravu z důvodů technických nebo finančních, odstoupí-li objednatel od smlouvy, anebo servisní zásah nebude realizován z jakéhokoli jiného důvodu, zhotovitel není povinen uvést zařízení do původního stavu.

2.8. Odmítne-li objednatel zaplatit cenu účtovanou dle Smlouvy a Servisních podmínek, bude toto jednání považováno za porušení Smlouvy na straně objednatele. Nedojde-li k jiné dohodě zhotovitele s objednatelem, je zhotovitel oprávněn podle § 1395 a násl. občanského zákoníku využít zadržovací (retenční) právo a věc objednateli až do zaplacení ceny nevydat.

2.9. V případě, že si objednatel nevyzvedne věc svěřenou zhotoviteli k opravě do 6 měsíců od zaslání výzvy k jejímu vyzvednutí, provede zhotovitel fyzickou likvidaci zařízení bez nároku objednatele na náhradu škody. Zhotovitel si rovněž vyhrazuje právo takto nevyzvednutou věc prodat či jinak využít za účelem kompenzace objednatelem neuhrazených nákladů vynaložených v souvislosti s opravou zařízení. Je-li zhotoviteli známa adresa objednatele a jde-li o věc přesahující částku 3 000 Kč, je zhotovitel povinen o zamýšleném prodeji nebo likvidaci věci objednatele předem vyrozumět a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu dva týdny k vyzvednutí věci.

2.10. Podle § 2604 a násl. občanského zákoníku je objednatel povinen si věc vyzvednout bez prodlení ve stanovený termín opravy nebo v den, o kterém byl vyrozuměn (e‑mailem, telefonicky apod.), nejpozději však do 1 měsíce ode dne, kdy byl povinen věc převzít. Neučiní-li tak, je povinen zaplatit poplatek za uskladnění, který činí 10 Kč vč. DPH za 1 den.

2.11. V době, po kterou je objednatel v prodlení s převzetím servisované věci ve smyslu § 1968 občanského zákoníku, přechází na objednatele nebezpečí škody podle § 2608 a § 2121 a násl. občanského zákoníku.

2.12. Diagnostika a poplatek za neprovedenou opravu
Objednatel bere na vědomí, že v případě odmítnutí opravy nebo nemožnosti opravy bude účtován poplatek za diagnostiku dle platného ceníku. Tento poplatek pokrývá náklady spojené s časově a odborně náročným posouzením stavu zařízení.


3. Odpovědnost z vad

3.1. Odpovědnost z vad se řídí občanským zákoníkem ust. § 2165 a násl. Zhotovitel odpovídá pouze za vady, které jsou na díle v době převzetí objednatelem. Vady díla musí objednatel uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do dvou let od převzetí díla ve smyslu § 2618. Zhotovitel poskytuje na práci na opravě záruku 90 dní. Zhotovitel poskytuje objednateli na opravy zařízení záruku 24 měsíců. Na opravy zprostředkované přes subdodavatele poskytujeme záruku 3 měsíce v souladu s § 654 občanského zákoníku.

3.2. Objednatel je povinen ve vlastním zájmu překontrolovat plnou funkčnost zařízení při jeho převzetí.

3.3. Objednatel je povinen ve vlastním zájmu překontrolovat plnou funkčnost zařízení do 24 hodin po převzetí od zhotovitele. Na pozdější reklamace závad, jež přímo nesouvisejí s provedenou prací, nebude nahlíženo jako na záruční. Tento odstavec se netýká záruky na opravenou závadu, která byla předmětem servisních služeb.

3.4. Objednatel bere na vědomí, že zhotovitel neodpovídá a neručí za jakékoli náklady, které vyvstanou objednateli v souvislosti s opravou zařízení, tj. například ušlý zisk, náklady na telefonní poplatky, internetové připojení, dopravné apod., nebo se smazáním dat.

3.5. Pro případ sporů ve věci závad nebo poškození zařízení předaných zhotoviteli k provedení servisního zásahu je v zájmu objednatele zdokumentovat nezpochybnitelným způsobem stav zařízení, a to před jeho předáním třetí osobě k přepravě nebo zhotoviteli, např. nafocením poškozených míst, viditelného mechanického opotřebení dílů apod.

3.6. Zhotovitel v žádném případě nenese zodpovědnost za taková opotřebení nebo mechanická poškození objednatelem předaných zařízení, která není objednatel schopen prokazatelně deklarovat jako vzniklá u zhotovitele.

3.7. Za prokazatelnou dokumentaci stavu zařízení před opravou se nepovažuje jednostranné prohlášení objednatele ve Smlouvě o stavu předávaného zařízení – zhotovitel provádí veškeré servisní zásahy na zařízeních použitých a slovně nelze stupeň opotřebení jednoznačně a nezpochybnitelně popsat.

3.8. Ztráta záruky při zásahu jiného servisu
Objednatel bere na vědomí, že jakýkoliv neautorizovaný zásah do zařízení po provedení servisního úkonu zhotovitelem vede k okamžité ztrátě záruky na provedenou opravu. Záruka zaniká také v případě, že zařízení ponese známky mechanického nebo jiného poškození způsobeného neodborným zásahem třetí strany.


4. Záruční opravy

4.1. Zhotovitel vyřídí záruční reklamaci včetně odstranění vady bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po dohodě s objednatelem. Lhůty pro vyřízení reklamace běží od přijetí příslušných dokladů a zařízení k záruční opravě, resp. od přijetí požadavku na reklamaci servisního zásahu včetně zařízení a příslušných dokladů, pokud s objednatelem nebude písemně dohodnuta lhůta delší. Počátek běhu uvedené lhůty je podmíněn předložením dokumentace k zařízení či přístroji.

4.2. Vyřízením reklamace se rozumí odstranění reklamované závady anebo vrácení peněz za předchozí provedený servisní zásah, případně uskutečnění jiného řešení dle dohody s objednatelem (např. přiměřené snížení ceny opravy nebo úpravy).

4.3. Požadavky na záruční opravy nebudou uznány jako oprávněné v těchto případech:
4.3.1. Nebude-li požadavek na záruční opravu uznán zhotovitelem jako oprávněný, nebude na servisní případ pohlíženo jako na záruční.
4.3.2. Je-li porušena pečetní plomba na reklamovaném zařízení.
4.3.3. Neprojeví-li se reklamovaná závada během vstupních testů a nebude-li ani objednatel schopen závadu před zhotovitelem demonstrovat.
4.3.4. Je-li příčinou závady nedodržení pokynů v uživatelské příručce k zařízení nebo pokynů, které zhotovitel uvedl v protokolu o provedeném servisním zásahu.
4.3.5. Je-li příčinou závady znečištění zařízení.
4.3.6. Bylo-li zařízení použito v rozporu s pokyny výrobce nebo zhotovitele, či s nekompatibilním příslušenstvím.
4.3.7. Došlo-li k prodlení delšímu než 7 dní od výskytu závady a její reklamace (fyzického doručení zařízení k reklamaci) u závad, kde další užívání zařízení může mít vliv na zhoršení závady či jiné škody.
4.3.8. Nesouvisí-li příčina reklamované závady přímo s prací provedenou na zařízení v rámci reklamovaného servisního zásahu.
4.3.9. Z důvodů dalších vyplývajících z platného znění těchto SP.


5. Omezení ručení zhotovitele za zařízení dodaná objednatelem k provedení servisního zásahu

5.1. Objednatel je povinen před předáním zařízení k servisnímu zásahu (i průběžně v běžném provozu) veškerá data na datových médiích a zařízeních zálohovat. Zhotovitel neručí za zachování individuálního nastavení ani dat uložených na datových médiích a v zařízeních objednatele, která byla předána k servisnímu zásahu. Tato data mohou být během servisního zásahu smazána nebo pozměněna. Zhotovitel k případným požadavkům na zachování dat nepřihlíží (považují se za neplatné, i pokud jsou výslovně ve Smlouvě). Zálohu dat může provést zhotovitel na náklady objednatele, a to na základě jeho výslovné žádosti.

5.2. Odpovědnost za skryté vady
Objednatel bere na vědomí, že zhotovitel neodpovídá za skryté vady zařízení, které nebyly zjistitelné při vstupní diagnostice a které se mohou projevit až po provedení servisního zásahu, zejména u zařízení s mechanickým poškozením (pády, nárazy) nebo se stopami oxidace.

5.2.1. Zhotovitel neručí za jakékoliv problémy zaviněné instalací nekompatibilních hardwarových či softwarových komponentů předaných objednatelem a není zodpovědný za jejich funkčnost.

5.3. Zhotovitel ručí za funkčnost zařízení po servisním zásahu v rozsahu sjednaném v objednávce zakázky nebo v rozsahu odpovídajícím běžným výstupním testům zařízení prováděným dle vnitřních směrnic zhotovitele. Všechny závady, jež nevyhovují těmto kritériím, budou v případě pozdější reklamace považovány za mimozáruční.

5.4. Nepodaří-li se zhotoviteli provést objednaný servisní zásah/opravu z důvodů technických nebo finančních, nebo odstoupí-li objednatel od Smlouvy, bude zařízení uvedeno do původního stavu jen tehdy, je-li to technicky možné a objednatel uhradí náklady na práci s tím spojenou dle sazebníku zásahů zhotovitele.

5.5. Zhotovitel je oprávněn provést na zařízení technické úkony, nutné ke zjištění finanční náročnosti celkové opravy/servisního zásahu, bez nároku objednatele na bezplatné uvedení zařízení do původního stavu, nedojde-li z technických či finančních důvodů k dokončení zakázky.

5.6. Zhotovitel odpovídá za škodu na zařízení svěřeném mu objednatelem k provedení servisního zásahu, a to od okamžiku jeho fyzického převzetí. V případě ztráty či poškození svěřeného zařízení z jiných důvodů, než jsou vyjmenovány v těchto SP, nahradí zhotovitel objednateli škodu do výše skutečné hodnoty zařízení odpovídající typu zařízení, jeho stáří a druhu poškození, s nímž bylo prokazatelně fyzicky převzato. Nedojde-li ke shodě zhotovitele a objednatele ve výši náhrady, může objednatel požádat zhotovitele, aby na společné náklady nechal výši škody stanovit certifikovaným soudním znalcem v oboru. Takto stanovená výše škody bude pro obě strany konečná.

5.7. Zhotovitel neodpovídá a neručí za jakékoli náklady vzniklé objednateli v souvislosti s opravou zařízení (ušlý zisk, telefonní poplatky, internetové připojení, dopravné apod.).
5.7.1. Zhotovitel odpovídá pouze za skutečnou škodu způsobenou prokázaným a zaviněným porušením svých povinností; neodpovídá za nepřímou škodu ani za ušlý zisk.
5.7.2. Odpovědnost zhotovitele je omezena maximální částkou ve výši 100 % ceny servisovaného hmotného zařízení.
5.7.3. Zhotovitel nenese v žádném případě odpovědnost za následné škody.

5.7.4. Objednatel není oprávněn vůči zhotoviteli uplatňovat žádné nároky vyplývající z výrobních ztrát, ušlého zisku, ztráty obchodních kontaktů či následných nebo nepřímých škod jakéhokoli druhu.

5.8. Pro případ sporů ve věci závad nebo poškození zařízení je v zájmu objednatele zdokumentovat stav zařízení před jeho předáním. Zhotovitel nenese zodpovědnost za opotřebení nebo mechanická poškození, která nelze prokazatelně deklarovat jako vzniklá u zhotovitele.

5.9. U zakázek předávaných zhotoviteli nepřímo (přepravní službou) nemá zhotovitel možnost ovlivnit text v průvodním dopise zařízení. Veškeré texty uvedené objednatelem v takto provedené objednávce (Smlouvě) jsou jednostranným prohlášením objednatele a nejsou pro zhotovitele závazné, jelikož se do Smlouvy přenášejí bez jeho zásahu (viz čl. 1.3 SP). Zhotovitel není povinen při přijetí zařízení provádět komplexní testy. Zjistí-li zhotovitel v průběhu zakázky nesoulad mezi tvrzeními objednatele a skutečností, má právo uvedený text ve Smlouvě upravit a upozornit na to objednatele.

5.10. Objednatel bere na vědomí, že servisním zásahem zhotovitele může být ovlivněna možnost následné opravy v rámci tzv. „exchange programu“ výrobce.

5.11. V případě nedostupnosti náhradních dílů se může termín opravy prodloužit o dobu nutnou k jejich dodání. O této skutečnosti bude objednatel informován.


6. Vadné díly a jejich výměna

6.1. Zhotovitel se v rámci opravy zařízení zavazuje ekologicky zlikvidovat vyměněné vadné díly na vlastní náklady, nepožaduje-li objednatel výslovně ve Smlouvě vrácení vadných dílů po provedené opravě.

6.2. Zhotovitel si vyhrazuje právo v servisních zakázkách nahradit originální vadné díly ekvivalentními náhradními díly a součástkami, které zajistí požadované funkce stejně kvalitně jako díl originální.

6.3. Objednatel bere na vědomí, že u některých druhů oprav zařízení dochází při demontáži, diagnostice nebo výměně vadných součástek k nevratnému poškození těchto součástek. Proto nemusí být technicky možné uvést zařízení do stavu přesně odpovídajícího stavu před servisním zásahem, není‑li oprava úspěšně dokončena.

6.4. Objednatel bere na vědomí, že u zařízení opravovaných v „exchange programu“ (kdy je vadný blok měněn u dodavatele za nový nebo repasovaný) není možné požadovat vrácení původního dílu. Vadný díl se výměnou stal majetkem subdodavatele, který za takto vyměněný díl poskytl výhodnější cenu.

6.5. Zhotovitel si v rámci servisního zásahu vyhrazuje právo nahradit originální vadné díly odpovídajícími ekvivalentními náhradními díly a součástkami, které zajistí požadované funkce stejně kvalitně jako díl originální.


7. Doprava zařízení k opravě

7.1. Objednatelé z celé České republiky mohou využít služeb držitele poštovní licence, případně jiných zasílatelů či přepravních služeb (dále též „třetí osoba“) k zaslání zařízení k provedení servisního zásahu na adresu provozovny:
Pelias Europa s.r.o.
Archeologická 2636/3
Stodůlky (Praha 13)
155 00 Praha

7.2. Zhotovitel neručí za způsob zabalení zasílané techniky objednatelem a za případné škody vzniklé na zásilce v důsledku přepravy, jelikož nemá možnost způsob balení ovlivnit.

7.3. a 7.4. (beze změn, platí obecná ustanovení o dopravě, nepřebírá odpovědnost za vady způsobené přepravou třetí osobou atd.)

(Případný zbytek textu 7.3–7.5 dle původních SP – neuveden detailně, protože nezazněl žádný požadavek na změnu.)


8. Postup reklamace zařízení poškozeného při přepravě objednateli

8.1. Zjistí-li objednatel poškození zařízení po jeho zpětném dodání třetí osobou, je pro uznání reklamace a nároku na náhradu škody nutné nahlásit reklamaci balíku do druhého pracovního dne od doručení balíku na servisním dispečinku zhotovitele (tel. +420 770 119 151) a zároveň poslat e‑mail s hlášením škody na adresu: budejovice@express-servis.cz. Ve zprávě objednatel uvede číslo balíku a podrobný popis poškození balíku a jeho obsahu.

8.2. Má-li objednatel možnost škodu nafotit, doporučujeme připojit fotografie k e‑mailu.

8.3. Dojde-li k prodlení od doručení balíku po nahlášení škody delšímu než 1 pracovní den, zaniká nárok na uznání reklamace a náhradu škody.

8.4. S balíkem a jeho obsahem nesmí příjemce manipulovat, dokud neobdrží pokyny reklamačního pracovníka zhotovitele. V žádném případě nesmí příjemce odeslat poškozený balík zpět odesílateli bez dodržení tohoto postupu.

8.5. V případě pochybností o zavinění škody na straně přepravce musí objednatel umožnit vyšetření škody reklamačním pracovníkem přepravní služby na místě, kde byla škoda zjištěna.


9. Další ustanovení

9.1. Ochrana osobních údajů objednatele, který je fyzickou osobou, se řídí platnými právními předpisy (zákon č. 101/2000 Sb. a nařízení GDPR).

9.2. Objednatel souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, IČ, DIČ, adresa elektronické pošty a telefonní číslo (dále vše jen „osobní údaje“).

9.3. Ukončení Smlouvy nemá vliv na již vzniklé finanční závazky objednatele (např. povinnost uhradit cenu servisního zásahu či její části, úrok z prodlení, náhradu škody, smluvní pokuty).

9.4. Nepodaří-li se zhotoviteli provést objednaný servisní zásah/opravu z důvodů technických nebo finančních, odstoupí-li objednatel od smlouvy, anebo servisní zásah nebude realizován z jakéhokoli jiného důvodu, zhotovitel není povinen uvést zařízení do původního stavu.

9.5. Zhotovitel je oprávněn provést na zařízení technické úkony nutné ke zjištění finanční náročnosti opravy, bez nároku objednatele na bezplatné uvedení do původního stavu, není-li zakázka realizována.

9.6. Ust. § 1764 věta druhá, ust. § 1765 a ust. § 1766 občanského zákoníku se na Smlouvu nepoužijí.

9.7. Objednatel uzavřením Smlouvy výslovně potvrzuje, že byl s těmito Servisními podmínkami seznámen, že si je přečetl, a že žádné z jejich ustanovení nepovažuje za takové, které by nemohl rozumně očekávat.

9.8. Odchylná ujednání ve Smlouvě mají před zněním těchto SP přednost.

9.9. Objednatel, který je podnikatelem, prohlašuje, že se v případě této Smlouvy nejedná o tzv. smlouvu uzavíranou adhezním způsobem; smluvní strany v souladu s § 1801 občanského zákoníku sjednávají, že ustanovení § 1799 a § 1800 občanského zákoníku se na tuto Smlouvu nepoužijí.


Kontaktní údaje zhotovitele

Pelias Europa s.r.o.
IČ: 04222431
Archeologická 2636/3
Stodůlky (Praha 13)
155 00 Praha

Telefon: +420 770 119 151
E‑mail: budejovice@express-servis.cz
Web: www.express-servis-budejovice.cz


Tyto Servisní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dnem jejich zveřejnění. Objednatel vyjadřuje souhlas s jejich zněním uzavřením Smlouvy (písemné či ústní) a zejména předáním zařízení k opravě či servisnímu zásahu.